5 porady dotyczące skutecznego kierowania przekazu na odbiorców w 2020 roku
Internet jest globalną społecznością – siecią, która łączy ludzi ponad granicami bez względu na pochodzenie etniczne czy lokalizację. Fakt, że prawie wszyscy są teraz aktywni w Internecie, jest czymś, co marki powinny zdecydowanie wykorzystać, aby skuteczniej docierać do odbiorców.
Jednak zmiany w cyfrowym krajobrazie na całym świecie skłaniają się ku bliższym interakcjom. Facebook oświadczył nawet, że „przyszłość jest prywatna”. Aby się przystosować, marketerzy powinni odejść od uniwersalnej mentalności polegającej na rzucaniu szerokiej sieci, gdy docierają do swoich odbiorców. Zamiast tego, twój cel powinien być bardziej konkretny: znajdź grupę docelową i rozwijaj relacje z nimi w kwitnącej i zaangażowanej społeczności.
Szukasz gdzieś zacząć? Oto kilka wskazówek, które możesz zastosować, aby skuteczniej dotrzeć do odbiorców na ten 2020 rok!
Wskazówka 1: Pracuj nad tożsamością swojej marki i usprawnij swoje treści
Przede wszystkim powinieneś najpierw mieć jasny obraz tego, kim jesteś jako marka. Ta samoświadomość prowadzi do określenia, do której konkretnej grupy docelowej jesteś kierowany.
Pracując nad tożsamością marki, tworzysz głos, który (mam nadzieję!) Będzie się wyróżniał wśród szumu w Internecie. Znajdź swoją odpowiedź na pytania takie jak: Z kim rozmawiasz? Jakie słowa najlepiej opisują osobowość Twojej marki w Internecie? Jakie posty i treści są niezgodne ze strategią dla Twojej marki?
Ponowna ocena tożsamości marki pomoże Ci zaplanować i stworzyć bardziej usprawnione treści, które są odpowiednie dla Twoich docelowych odbiorców. Treść jest królem – wszyscy to wiemy. Dostosowując swoje treści do tego, kim jesteś jako marka i do tego, co reprezentujesz, już teraz dajesz sobie przewagę nad konkurencją w docieraniu do właściwych ludzi.
Wskazówka 2: Zoptymalizuj wyszukiwanie
Search Engine Optimization (SEO) to jedna z najpotężniejszych technik, których możesz użyć do zwiększenia ruchu na swojej stronie. Pamiętaj, jak zmieni się SEO w 2020 r., Pracując nad strategią SEO, która będzie wspierać skuteczniejsze kierowanie na odbiorców.
Jakie tematy szukają twoi odbiorcy? Jakie prowadzą rozmowy? W jaki sposób Twoja marka może autentycznie i znacząco uczestniczyć w tych rozmowach? Staraj się pamiętać o tych pytaniach, badając słowa kluczowe dotyczące treści.
Google otrzymuje ponad 40 000 zapytań na sekundę, ale twoja treść nie musi pojawiać się w każdym z nich. Zamiast tego utwórz treści na podstawie tematów, które Twoim zdaniem będą najbardziej odpowiednie dla odbiorców.
Możesz wypróbować narzędzia, takie jak Google Trends i Google Słowa kluczowe, aby zobaczyć, czego szukają ludzie i jakie słowa mogą być powiązane odpowiednio z oferowaną usługą.
Aby skuteczniej kierować reklamy na odbiorców, możesz również przeprowadzić proste wyszukiwanie w Google zapytania, w którym masz nadzieję, że pojawi się Twoja marka i zobaczyć, jakie są powiązane wyszukiwania. Może to również pomóc ci w wyborze rodzaju treści, które powinieneś tworzyć.
Na koniec nie zapomnij zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych. Statista twierdzi, że 52 procent ruchu w witrynie internetowej pochodzi z urządzeń mobilnych. Twoje treści powinny być dostosowane do urządzeń mobilnych. Nagłówki powinny być krótkie, używać zdjęć w formacie kwadratowym lub pionowym i umieszczać odpowiednie słowa kluczowe w treści na górze.
Wskazówka 3: Poznaj swoich odbiorców
Twoja witryna to repozytorium danych, a zarządzanie danymi jest kluczem do bardziej skutecznego kierowania na odbiorców.
Zacznij od korzystania z pulpitu nawigacyjnego witryny. Większość systemów zarządzania treścią witryny, takich jak WordPress i Wix, ma wbudowane narzędzia, które pokazują, które artykuły w Twojej witrynie generują największy ruch i czego szukają użytkownicy w Twojej witrynie. Zapoznaj się z tymi narzędziami i wykorzystaj zebrane informacje, aby opracować strategie dotyczące treści, których potrzebujesz, aby częściej rezygnować.
W dalszej kolejności możesz subskrybować płatne usługi i narzędzia, które pomogą Ci lepiej zrozumieć użytkowników. Możesz poznać dane demograficzne odbiorców (wiek, pochodzenie etniczne, płeć), psychografię (motywację, wartości), a nawet ich technografię (bez względu na to, czy korzystają z telefonu komórkowego czy komputera stacjonarnego, czasu spędzonego w witrynie itp.), Korzystając z większej liczby narzędzi.
Wskazówka 4: Wybierz niszowe strony internetowe i osoby wpływowe
Nie bój się prosić o pomoc! Po wyraźnym zidentyfikowaniu odbiorców, zbadaj, które strony do nich przemawiają i jakie osobowości online z nimi rezonują.
Wkład lub gość publikujący artykuł na ulubionych stronach i blogach odbiorców może dać ci link do własnej witryny, co może zachęcić czytelników do docenienia twoich treści.
Korzystanie z wpływowych osób – od vlogerów, pisarzy i osobistości mediów społecznościowych – może zdobyć zaufanie odbiorców docelowych jako wiarygodnego źródła informacji. Gdy widzowie zobaczą Twoją markę przez wpływowy, którego szanują, zobaczą Cię również w tym samym świetle.
Wskazówka 5: Targetowanie reklamy na Facebooku
Facebook eCommerce Kierowanie reklam przeszło długą drogę od jego początków w 2007 roku. Niezależnie od tego, czy próbujesz dotrzeć do istniejących klientów, czy śledzić użytkowników po ich opuszczeniu, Facebook opracował technologię, która to umożliwia.
Więcej na temat samego targetowania znajdziesz w kolejnym artykule dotyczącym kierowania reklam na Facebooku w 2020